10 comments on “Monolog în debara. Judecata unei zile.

  1. Obisnuiesc sa imi notez de obicei lucrurile interesante citite in vreo carte pentru ca stiu un lucru care este si verificat si anume ca intotdeauna “ceea ce pastrezi ca si cunostinte distincte, va ramane intotdeauna distinct de tine”, dupa cum spunea André Gide in Fructele pamantului. Asa ca m-am intors la carnetelul meu cu cuvinte frumoase” unde mi-am notat despre “Usa interzisa”:

    „Trebuie sa am curajul sa deschid camera in care am ingramadit tot ce nu am stiut sa rezolv la timp, teancul de vechituri, esecuri si lucruri teribile care a crescut si care ameninta sa sparga usa si sa se reverse peste mine. Trebuie sa deschid usa acestei camere, sa scot totul afara si sa prefir totul, sa iau fiecare obiect, sa-l cintaresc si sa-l pun la locul lui. Oamenii mai ales, oamenii cu care am traversat viata si carora le datorez comentariul niciodata rostit al drumului pe care l-am facut impreuna“.

  2. Usa interzisa este usa despre care vorbeste Liiceanu este usa care s-a inchis intre Liiceanu si Noica. Este o justificarea eleganta prin care care Discipolul se elibereaza de sub tutela Maestrului, este revansa pe care si-o ia vocatia literara a scriitorului pusa fata in fata cu neimplinirea destinului de filozof. Lucrurile oricum nu sunt mai usoare pentru nimeni si devin tot mai complicate cu cat mai complicat este modul de perceptie si analiza a informatiilor inmagazinate de fiecare in parte.

    • Gi, mi-am luat măsuri de precauţie cînd am afirmat că nu mai reţin mare lucru. A se reciti, măi Krab! 🙂 Asta de dragul polemicii cu tine, Gi 😉 🙂

  3. Placerea este si de partea mea intotdeauna atunci cand am prilejul de a comunica pe marginea unor lucruri pe cat de subtile pe atat de interesante, pe care le gasesc adesea printre insemnarile tale 🙂

    • Mirela, mulţumesc pentru trasul de mînecă 🙂 daaaar… mă bucur că a ieşit aşa cum a ieşit! 🙂 Ar fi fost păcat să demonstrez antitalentul meu în domeniul poeziei. E suficient să mă crezi pe cuvînt! :))

Leave a Reply

